View Bangkok.jpg

Na Koh Tao zijn we onze reis vervolgd naar het noorden van Thailand met als eerste stop de hoofdstad: Bangkok. In Bangkok hadden we niet de minste verblijfplaats. We sliepen in het appartement van Amy, die een vriendin is van Marney (de oudste zus van Jaleesa). Amy ging voor een weekend naar Hongkong, waardoor wij haar appartement op de eenenveertigste verdieping voor onszelf hadden!

Bangkok bridge.jpg

Na een uurtje bijtukken in de ochtend na een gebroken nacht in de bus zijn we op pad gegaan om Bangkok te verkennen. In Bangkok is het contrast van arm en rijk heel goed te zien. Zoals bijna elke stad heeft het z’n bedelaars maar je ziet beter het contrast aan de huizen. Er staan in ons zicht tientallen appartementencomplexen met zwembaden op het dak en wanneer je een stukje verder reist met de trein zie je huisjes die lijken te zijn gemaakt van rest afval.

De eerste avond in Bangkok hebben we onszelf prima vermaakt op Khao San Road, de backpackers straat van Bangkok. De tweede avond hebben we een andere route genomen en kwamen we per ongeluk uit in een soort hoerenstraat. Het is natuurlijk het oudste beroep van de wereld maar toch kregen we allebei een gevoel van walging naar de westerse mannen die hier rondlopen om jonge knappe Thaise vrouwen te kopen. Om onze verbazing en afschuw te verzachten hebben we onszelf getrakteerd op de McDonalds.

Vanaf Bangkok zijn we de volgende dag verder gegaan met de trein naar Ayyuthaya. De eerste dag in Ayyuthaya stapten we vol goede moed op de fiets om alle bezienswaardigheden te bekijken. We kwamen al gauw van een “warme kermis thuis” omdat het écht veeeeeeeels te warm was om op te kleine fietsjes met een gevoelstemperatuur van 35 graden rond te fietsen. Om die reden hebben we het de volgende dag nog eens dunnetjes over gedaan op de scooter.

De volgende stop onderweg naar het noorden was Sukhothai. Deze keer hebben we maar meteen een scooter gehuurd en kwamen we na een half uur rijden + een lekke band  (we gingen boodschappen halen bij de Big C en toen we klaar waren was onze band ineens lek en heel toevallig was er tegenover de Big C een garage…) aan bij het Sukhothai Historical Park met zijn prachtige buddha’s en ruïnes.

Sukhothai Thailand

Inmiddels zijn we na twee tussenstoppen aangekomen in Chiang Mai en zijn we klaar om het noorden te verkennen en uiteraard weer op de scooter! Ik ben inmiddels Pro scooterrijder en Jaleesa pro bijrijder. Grand Canyon Chiang MaiDe grand canyon hebben we al bezocht en nu is het volgende dat op mijn lijstje staat knuffelen met de olifanten (L).

Nog maar 10 dagen en dan moeten we het warme Thailand alweer inruilen.. Maar nu nog maar even niet aan denken!