Jawel na 91 dagen, oftewel 13 weken, oftewel drie maanden, is er nu een einde gekomen aan onze reis en stappen we morgenhet vliegtuig in en komen we ruim 16 uur later aan in Nederland. Onze laatste dagen in Thailand zijn, eigenlijk net als de hele reis, voorbij gevlogen.

In Chiang Mai werd Jaleesa herenigd met Milou en gingen we verder als het Charlie’s angels trio (of totally spies). Onze eerste tripje met z’n drieën was naar de Dumbo Elephant Spa. We hebben de olifanten gevoerd en gewassen (handelingen die ze overigens prima zelf kunnen).

White temple.jpg

Ons tweede tripje vanuit Chiang Mai was iets minder de moeite waard. We hebben de White Tempel bezocht, die er op foto’s erg rustgevend uit ziet. Het was echter een invasie van selfiesmakende mensen.. Overal waar je kijken kon stonden mensen met minimaal één camera in hun hand (nou doe ik er zelf net zo hard aan mee, ik leg ook graag iets moois vast zodat ik er later nog naar kan kijken). Maar hier liepen mensen met hun telefoon of camera op selfiestand continu alles vast te leggen. Je denkt dan bij jezelf, wat gebeurt er met ál die foto’s, is dit niet een vorm van vervuiling, datavervuiling?

Verder hebben we tijdens de tour ook nog een bezoekje gebracht aan Laos, hebben we de grens met Myanmar gezien en hebben we maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt en wat souvenirs ingeslagen.

Na Chiang Mai zijn we nog noordelijker gegaan en zijn we Pai gaan verkennen, uiteraard op de scooter. Via via werd ons het Pai Circus Hostel aangeraden. Dit was íets te veel hippie naar mijn smaak en na twee nachten in een rieten hutje te zijn doodgevroren (ik hou van overdrijven) zijn we naar een ander hostel gegaan.

Watervallen

Na vier dagen in Pai te hebben gechillt tot we er bij neer vielen (en ons mentaal voorbereid hebben op onze terugreis naar Nederland), moesten we helaas weer afdalen richting Bangkok voor onze terugvlucht. Nu is het aftellen echt begonnen..

All good things come to an end